måndag 23 november 2009

3 veckor sen jag bloggade sist och så lång tid är det kvar innan min bebis kommer ut !!! Det har både gått fort och sakta, redan tre veckor sen jag flyttade och jag tyckte det nyss var två veckor kvar innan jag fick flytta in så veckorna flyger fram! Men alltid när man väntar på nåt går det så sakta.... Varje sekund känns som en evighet. Går in i v 38 idag (37+0) och det är faktiskt bara 20 dagar kvar!!!


Sen jag skrev sist har jag hunnit vara in i falun en gång till, inne på förlossningen.. Fy vilket litet rum! Fick göra en ctg kurva igen och så tog dom en snabb koll på moderkakan genom ett ul. Har oxå varit hos bm några ggr. Allt har sett bra ut förutom att SF måttet inte har växt, legat på 30 cm i över 3 veckor, fick en tid hos gyn för att kolla tillväxten och mini väger 25oo gram, det var -12% under det "normala" men inget farligt så ska tillbaka den 4 dec för att titta att den fortsatt växt annars blir det kvinnokliniken och vad vet jag? Tidig förlossning kanske :D Annars kommer den väga runt 3100 gram när det är dags att klämma på lucia. Jag tror ju att den växer som den ska men tänk om det är mitt fel att den inte växer? Nej jag tycker du kan komma ut nu så jag vet att du mår bra! Ville även veta könet när jag var på ul men han såg inte vad det var för nåt, lite tråkigt när jag bestämt mig för att jag vill veta eftersom det bara är tre veckor kvar och lite enklare att köpa kläder men men, har jag väntat så länge orkar jag nog vänta 20 dagar till! :P Mamma köpte iaf jätte söta kläder förra veckan till den :) Åh vad jag längtar !!! <3 Hoppas jag får pengar denhär veckan så jag kan göra adventsmys i lägenheten. Min morbor ringde idag och sa att jag fick komma och hämta spjälsäng, skötbord och andra saker när jag ville, det var ihopplockat och klart. Så det ska vi göra denhär veckan! Me like :) Imorgon ska jag till BM och på onsdag ska jag träffa älsk!! Men nu ska jag titta om vi har ingredienser till pannkaka.


v. 36 (35+5)

Börjar nu bli en riktig tjockis!! Tur att det är så lite kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar