söndag 18 juli 2010

ÄNTLIGEN HEMMA! Har haft en bra, bra, bra helg hos malin och togga. I fredags var det ju sol så det blev att steka runt i bikini hela dan och bada i poolen :) var en massa folk där och på kvällen grillade vi, halv 11 somnade lilla skruttan och jag fick en spontan idé att följa med therese, johanna och dom ner på stan. sagt och gjort, jag ringde amanda som precis kommit hem och undrade om hon ville komma och va barnvakt, alex sov ju redan så hon behövde ju inte göra nånting. vi försökte fixa skjuts men tillslut blev det taxi och cliffen betalade, glömde ju mitt leg såklart, så kjell fick ta med det ner på stan. blev sen flamingo och dansa till skapligt dålig musik. efter 2 gick vi hem till therese, vet inte vad vi skulle dit och göra, dom åt pizza innan vi tog taxi tillbaka till pusselbo, somnade i typ tio minuter sen vaknade alexandra och jag fick ge henne välling kl 6 på morron, hon somnade vid 7 igen och så sov jag tills telefonen ringde 20 över 9 sen var det bara att gå upp! satte på mig bikinin och solade lite och tog mig ett dopp i poolen innan det blev mulet. regnade och åskade resten av dagen, vi satt på altanen och spelade kort och tog det lugnt. skruttan somnade vid 8 men vaknade kl 9 och hade ont i magen.. så kl 12 fick jag henne att somna igen, sen krånglade hon vid 6 imorse igen.. fan att jag har råkat ge henne mat med grädde i!! stackarn har så ont i magen i onödan. fick skjuts hem och idag har jag duschat, tvättat och städat.. men hur smart är det att duscha INNAN man städar då?? ;) fast är ju ingen som har anklagat mig att vara smart heller, haha! så nu är det bara disken kvar och så får jag väl ta mig en snabb dusch innan jag lägger mig :) Känns så skönt att va hemma och få lite ordning, kan ju behövas ibland. inte ofta jag är hemma men nu ska det bli ändring på det hade jag tänkt! och då måste man ju ha det rent och fint. jag har till och med gjort rent handfatet, alltså haft isär röret och plockat en massa äckel hår så jag slipper ha stopp, det ni! en bra tjej reder sig själv! och är man ensamstående måste man fixa allt själv. alexandra kryper nu runt överallt, och har börjat ställa sig mot saker och sen släpper hon och tror hon kan gå iväg men det kan hon ju inte så hon sätter sig på rumpan, haha. och saker nära golvet kan man inte ha! jag hade papper, tidningar och grejer under soffbordet och där tyckte hon det var jätteroligt att vara och riva i! så idag har jag städat bort allt, få se hur länge det tar innan hon hittar på nåt annat att va på. nej nu ska jag gå och klippa hennes naglar, hon står och river mig!

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar