onsdag 1 september 2010

fan, det finns en sak jag hatar just nu och det är tänder!! min fina underbara skrutt håller på att få andra framtanden och två tänder till däruppe och jag kan säga er att hon är ett monster! vägrar sova, har ont och är mammig till tusen! nu äntligen sover hon och det borde jag oxå göra men det är ju inte det lättaste.. imorgon ska vi träffa hjärtat igen, jag längtar! herregud, snart har alexis 6 tänder i munnen, vart tog min bebis vägen?? jag saknar allt när hon var liten, det gick ju så jäkla fort allting, poff så var hon stor! kan hon inte va sådär liten föralltid? jag vet att jag har sagt aldrig en till, men faaan dom är ju så söta!! och man glömmer allt jobbigt, allt ont man hade efter förlossningen, hur mkt man blödde... eller nej! hur fruktansvärt ont det gjorde att pissa efteråt och gå runt med mens, fast tusen gånger värre, i flera veckor med stora blöjbindor i dom otroligt sexiga sjukhustrosorna, med en bulldeg till mage glömmer man aldrig!!!!!!!! så nja, alexandra får nog vara glad att hon finns och syskon vete sjutton om hon får! och tjock vill jag inte bli igen! fan man kände sig ju uppsvälld redan i dom första veckorna och på slutet var det jobbigt att gå och då hade jag tur att jag bara gick upp 10 kg, herregud. man kan ju hoppas att det blir så igen om det nånsin blir en till unge, för jag ska ha en liten bebis och ingen tjockis. 2580 g precis som lexie är alldeles lagom! nu vet du det gud om du har tänkt göra mig gravid igen nångång! men nu ska jag sova, godnatt.

1 kommentar:

  1. Det är väl det som är så härligt med livet, man vet aldrig vart man hamnar :) Jo, det är väl så att man tröttnar vart man än bor. Jag hör många jämnåriga som bor här och har bott här hela sitt liv som vill flytta någon annanstans.

    Två veckor räcker väldigt bra när man har barn med sig utomlands. När vi var i Thailand i december så hade vi min sambos systerdotter med oss, hon var strax över ett år. Hon tyckte nog det var lite jobbigt att vara utomlands, hon sov dåligt och åt bara deras sötsliskiga youghurt i 2 veckor.

    Jasså, ni har hittat erat smultronställe i hua hin. Ja vårat är definitivt Ao Nang :) det är inte heller så stort, men det finns ändå gott om shopping och nära till alla öar som man vill besöka railay beach, chicken island osv!

    SvaraRadera