fredag 23 oktober 2009

Fredag igen och veckorna försvinner sakta men säkert. Denhär veckan har man haft mkt att göra, vi trodde att allt var klart för veckan igår men sen kom jag ju på att det var dags för barnmorskan idag! Det får man ju inte glömma :) Det gick bra men det var som jag sagt, jag har en mini i magen!! Mitt sf mått var 28-29 och jag är i vecka 33 så min barnmorska ville att jag ska komma tillbaka om en vecka för att titta om den växer som den ska, MEN sf måttet har växt 2 cm på 2 veckor så jag VET att den växer som den ska, den är bara lite liten :) Fast hoppas det är lika lite på fredag så dom måste titta ultraljud och få reda på exakt vad den väger! :D det hade varit skit kul. Och sen när vi skulle lyssna på hjärtljudet så börja den sparka och blev vild som sjutton så vi fick lov att vänta 10 min innan vi kunde lyssna igen, hjärtljuden var uppe i 170-180 !!!! Men sen när vi lyssna igen var h*n lugnare och det var nere på 156 slag/min :) En riktigt vilde jag har i magen.... Har hämtat ett köksbord idag oxå! Köpte även en kökslampa av henne, bäst att passa på. Sen när vi satt i bilen påväg hem ringde hon mig och sa att dom hade dubbla uppsättningar av barnsaker, babysitter tex. och undrade om jag var intresserad, jag tänkte hur mkt dom skulle sälja det för och innan jag hann svara sa hon att jag FICK det om jag ville! Hon frågade om hon fick spara mitt nr så kunde hon höra av sig :) Herregud, en främmande människa som vill ge bort saker till mig, hur snällt är inte det?! Man kan aldrig få för mkt av saker och jag som inte har några pengar är glad för allt man får. Och vet ni hur jag längtar tills jag flyttar varje gång jag köper eller ser MINA saker till lägenheten?? Fyfan vad roligt det ska bli!! Just nu står min lägenhet ute i garaget :P Fattas bara en säng sen hade jag kunnat bo där haha. Och jag längtar tills jag får hämta mina bebis saker hos min morbror :) det ska bli det roligaste! Få hem sängen och bädda iordning innan min plutt kommer. På söndag är det 7 veckor kvar! <3

Nu ska jag sova, är skit trött. Imorgon kommer mormor och det blir tårta, syrran har fyllt fjortis igår (Grattis!!) och mormor fyller pensionär på tisdag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar