måndag 27 juli 2009

Uträkning utgår från dagens datum: Mån 27 jul 2009.
Din graviditet startade Mån 9 mar 2009.
Din menscykel är ca 31 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 23 mar 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 141 av 280. (50,4%).
Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Sön 13 dec 2009
Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.

Idag har jag gått halva tiden ! :) v 20 och "bara" 20 veckor kvar. Alla säger att tiden går så himla fort men jag tycker det har gått så helvetes sakta och det är ända till december kvar.. Men inorgon ska jag till barnmorskan och kolla hjärtljud och såna grejer :D Ska bli spännande och efter det får jag börja gissa om det är en pojk eller flicka i magen. Sen blir det jobb efter det. Längtar till torsdag när jag är ledig hela helgen, får se om det blir ändrade planer, ska ringa imorgon. Jag hoppas även att min tröja kommer i veckan ! Och ska nog beställa linser nu. Äntligen bruna ögon igen :D det har vi längtat efter och då fattas bara mitt blonda hår, men det kommer i december ! ska räkna min ekonomi och se om jag har råd, skulle ha köpt nya kläder oxå. Hm, nu fick jag nåt att fundera på ha ha. Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar