torsdag 18 juni 2009

Jag lurar dalatrafik

Hello ! Igår gick jag och la mig och läste bok vid nio, men kunde inte sluta läsa så jag läste ut den. Klockan blev då halv elva och jag visste att jag fick lov att sova eftersom jag skulle gå upp kl fem idag.. Meeen så blev det ju inte och jag somnade äntligen vid halv ett nångång men kanske var tur det för sover jag över fem timmar så hade jag varit döötrött imorse. Nu sov jag ju bara 4,5 ungefär och jag tog mig upp. Stressade som fan och hann med kvart i sex bussen till stan, bytte sen buss och var på jobbet tio över sex.. Yeah jag som började kl sju. Men jobbade bara till två och det var skönt :) hade midsommarfirande för dom och dom fick god jordgubbstårta (den såg god ut iaf). När jag slutat tog jag bussen till stan sen gick jag till kupolen och köpte ett minneskort till kameran, nya skor, postade ett brev och köpte en macka att ha på tåget för hungrig som en jude var jag. Gick sen till tågstationen och väntade på tåget. Det var proppfullt så dom tom fick sätta in extra bussar för allt folk, men jag fick en plats som tur va :) Och gratis har jag åkt hela dan oxå :P Det är tur att man ser ung ut ibland så man kan låna syrrans upp till tjugo kort ;D När jag äntligen kom fram fick jag reda på att det fanns en buss som gick till orsa nån minut senare.. Det visste ju inte jag så mamma och janne stod redan och väntade på mig :) Helt i onödan, och hållt sig nyktra fick dom ju lov att göra ha ha.. Inte ens en öl till maten, dom som är ute på "semester". JAJA jag kan ju inte veta allt ! resten av kvällen har vi grillat i regnet och bara tagit det lugnt, finns inte så mkt annat att göra när gud pissar på oss. Varit och duschat har jag varit och det var det skönaste jag gjort idag förutom att sova nu !! Imorgon hoppas vi på uppehåll och så blir det god mat och jag hoppas att jag kan äta utan att må illa.. Imorse var det riktigt illa när jag satt på bussen, tur att det gick över. Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar